Muszę przyznać, że bardzo lubię swoją pracę. Oczywiście nie zawsze była ona dla mnie taka przyjemna – na początku miałem prawdziwe problemy z tym, by udało mi się opanować cały wymagany materiał. Po pewnym czasie jednak stało się to dla mnie naprawdę proste.
Jak wygląda dobrze zamontowana centrala telefoniczna?
Generalnie ciężko jest poznać na pierwszy rzut oka, czy coś jest źle czy dobrze zrobione w temacie central telefonicznych. Prawda jest taka, że hotele to wyjątkowo wymagające miejsca jeśli chodzi o instalowanie tego rodzaju sprzętów. Posiadają one ogromne ilości pokoi i działów, spośród których wszystko musi działać idealnie. Nie dopuszczalna jest sytuacja, w której któryś z gości nie może się gdzieś dodzwonić, bo padła centrala telefoniczna. Jest to również bardzo istotne z punktu widzenia recepcji – choć obecnie panuje moda na załatwianie wszystkich spraw tego rodzaju przez internet, to do dziś sporo rezerwacji przyjmuje się telefonicznie. Oczywiście centrale telefoniczne są już w zamyśle robione w taki sposób, by były w stanie przetwarzać duże ilości połączeń naraz, ale często zdarzają się hotele, w których jeden tylko dział posiada cztery osobne wewnętrzne numery. Osoba, która podejmuje się zadania podłączenia i ustawienia tego wszystkiego, musi naprawdę nieźle znać się na rzeczy. Każde źle zrobione zadanie z pewnością zostanie bardzo szybko wykryte, a prawda jest taka, że wykonywanie jakichkolwiek napraw w hotelu zamieszkanym przez gości może okazać się bardzo problematyczne. Oczywiście w większości przypadków nie ma po co chodzić i naprawiać czegokolwiek, ponieważ do takich zadań firmy wyznaczają prawdziwych speców takich jak ja.
Oczywiście każdemu człowiekowi może zdarzyć się gorszy dzień, dlatego sprawdzam po dwa razy nawet samego siebie. Prawda jest taka, że czym szybciej wykryje się potencjalną usterkę, tym lepiej zarówno dla hotelu, jak i dla osoby która podłącza centralę.