Firmowa papeteria – koperty

Zakładając firmę myślimy przede wszystkim o tym, jaki produkt lub usługę będziemy oferować. Dopiero w toku dopinania wszystkich formalności, a czasem po otwarciu działalności, myślimy nad odpowiednią identyfikacją wizualną. Projektujemy, lub zlecamy zaprojektowanie, naszego logo, ewentualnie hasła reklamowego itp.

Wybór firmowych kopert

koperty firmoweBy tworzyć spójny wizerunek nasze logo powinno wszędzie wyglądać tak samo. Taki sam symbol powinien widnieć na budynku naszej siedziby i firmowej papeterii (choć oczywiście w mniejszej skali). Taka papeteria jest szczególnie przydatna, gdy nasza działalność obejmuję w dużej części listowną komunikację z klientami i kontrahentami (np.: spółdzielnia reklamowa, która wysyła rachunki za czynsz w papierowej formie). Jednak nawet na mniejszą skalę jest to gadżet, który pozwoli na wzmocnienie identyfikacji wizualnej naszej firmy. Czasem w głowie konsumentów bardziej utrwali się nasze logo, niż nazwa firmy. Koperty firmowe, opatrzone naszą grafiką, dodatkowo utrwalą w głowie klientów odpowiedni wizerunek. Już podczas odbierania poczty adresat, po samym wyglądzie koperty, będzie w stanie rozpoznać nadawcę. Możemy zdecydować się na proste, klasyczne koperty jedynie z wizerunkiem naszego logo, lub wybrać inny kolor całych kopert, lub prócz logo zdecydować się jeszcze na inne znaki szczególne. Pamiętajmy, by koperty nie były przesadzone – muszą przede wszystkim kojarzyć się z naszą działalnością.

Zadbajmy o to, by nasze firmowe koperty zawsze były do siebie podobne. Jeśli zdecydowaliśmy się, by logo występowało na nich centralnie, niech zawsze tam występuje. Zmienianie koncepcji raz na tydzień wprowadzi zamieszanie. Niech nasze logo występuje też zawsze w jednym kolorze, takim jaki wybraliśmy na początku. Jeśli prócz niego zamieszczamy dodatkowe elementy, niech nawiązują kolorystycznie do naszych barw.